Auto-Moto Atpakaļ

Ford piedāvās degvielu taupošu cilindra atslēgšanas funkciju 1,0 litra EcoBoost dzinējam, kas ir pirmā šāda veida tehnoloģija pasaulē 3 cilindru dzinējam

Ford piedāvās degvielu taupošu cilindra atslēgšanas funkciju 1,0 litra EcoBoost dzinējam, kas ir pirmā šāda veida tehnoloģija pasaulē 3 cilindru dzinējam

·         Ford no 2018. gada sākuma piedāvās mainīgu darba tilpumu vairākkārt godalgotajam 1,0 litra EcoBoost dzinējam ar cilindra atslēgšanas funkciju 

·         Šāda tehnoloģija trīs cilindru dzinējā būs pieejama pirmo reizi, tā ļauj apturēt vai atsākt sadegšanas procesu 14 milisekundēs un samazināt CO2 izmešu daudzumu un degvielas patēriņu līdz pat 6% 

·         Ford inženieri Eiropā maina nozares uzskatus, vēl vairāk uzlabojot trīs cilindru dzinēja degvielas ekonomiju, neietekmējot tā veiktspēju un izsmalcinātību 

Ford šodien paziņoja, ka godalgotais 1,0 litra EcoBoost benzīna dzinējs tiks piedāvāts ar inovatīvu cilindra atslēgšanas sistēmu, kas ļaus vēl vairāk samazināt CO2 izmešu daudzumu un degvielas patēriņu. 

Ford kompaktais un jaudīgais 1,0 litra EcoBoost dzinējs 2018. gada sākumā kļūs par pirmo trīs cilindru dzinēju pasaulē ar cilindra atslēgšanas funkciju. Par šo sasniegumu jāpateicas inovatīvai Ford inženieru tehnoloģijai visā Eiropā, kuras dēļ ir mainīti nozares priekšstati par to, ka trīs cilindru maināma darba tilpuma dzinējs nespēj piedāvāt vieglajiem pasažieru automobiļiem nepieciešamo izsmalcinātību. 

Cilindra atslēgšana samazinās ar 1,0 litra EcoBoost dzinēju aprīkotu automobiļu ekspluatācijas izmaksas, automātiski apturot degvielas padevi un vārstu darbību vienam no dzinēja cilindriem brīžos, kad pilna jauda nav nepieciešama, piemēram, braucot brīvgaitā vai ar nemainīgu ātrumu, kad dzinējs nav noslogots. 

Šī sistēma ir progresīvas tehnoloģijas piemērs, kas ļauj Ford klientiem piedāvāt ekonomisku benzīna, dīzeļdegvielas un elektriskā spēka pārvada izvēli, atspējojot un iespējojot vienu cilindru 14 milisekundēs  20 reižu ātrāk, nekā nepieciešams acu pamirkšķināšanai. Apvienojumā ar progresīviem risinājumiem vibrāciju novēršanai cilindra atslēgšanas funkcija darbības un dzinēja veiktspējas ziņā būs nemanāma. 

"Ford jau atkal ir paplašinājis spēka pārvadu izstrādes robežas, vēl vairāk uzlabojot godalgoto 1,0 litra EcoBoost dzinēju un pierādot, ka pat vislabākajiem iekšdedzes dzinējiem joprojām ir neizmantots potenciāls nodrošināt lielāku degvielas ekonomiju," stāsta Ford of Europe Spēka pārvadu izstrādes nodaļas viceprezidents Bobs Fašeti. 

Vislabākais kļūst vēl labāks

Cilindra atslēgšanas sistēma, ko izstrādājuši Ford inženieri Vācijas pilsētās Āhenē un Ķelnē, Apvienotās Karalistes pilsētās Dagenhemā un Dantonā un ASV pilsētā Dīrbornā sadarbībā ar Ford partneriem mašīnbūves jomā Schaeffler Group, samazina degvielas patēriņu un CO2 izmešu daudzumu, samazinot berzi un sūknēšanas nepieciešamību dzinēja iekšpusē. 

Sistēma apvieno vienkāršu koncepciju ar progresīvu mašīnbūvi, kas ļauj tai darboties pie dzinēja ātruma līdz 4500 apgriezieniem sekundē, kad katrs vārsts atveras un aizveras gandrīz 40 reizes sekundē. Tā izmanto motoreļļas spiedienu, lai iespējotu īpašu vārstu kulisi un atvienotu sadales vārpstu no 1. cilindra vārstiem. 

Smalki izstrādāta programmatūra nosaka optimālo brīdi, kad deaktivizēt cilindru, pamatojoties uz tādiem faktoriem kā ātrums, droseles pozīcija un dzinēja noslodze. Jauns viengabala sadales vārpstas modulis, līdzīgs šogad klajā laistā jaunā Ford EcoBlue dīzeļdzinēja dizainam, cilindra galvā atbrīvo vietu jauniem eļļas kanāliem un vārstu pārslēgšanas elementiem. 

"Pateicoties mainīgajam darba tilpumam, ko nodrošina cilindra atslēgšana, autovadītāji var baudīt pilnu dzinēja jaudu un veiktspēju, kad tā ir nepieciešama, un mazākam dzinējam raksturīgu degvielas ekonomiju, kad tā nav nepieciešama," stāsta Ford of Europe spēka pārvadu inženieris Deniss Gormans. "Mūsu pētījumi liecina, ka lielākajā daļā braukšanas situāciju sistēma būs aktīva tikai dažas sekundes, piešķirot būtisku nozīmi ātrai un plūstošai darbībai, un tādā veidā būs iespējams samazināt degvielas patēriņu pat par 6%." 

Ford viena cilindra atslēgšanas sistēmas dizains ir vienkāršāks, lai atvieglotu sērijveida ražošanas procesu, taču tas radīja arī būtiskas grūtības saglabāt 1,0 litra EcoBoost dzinēja izslavēto izsmalcinātību, ko izdevās panākt ar tādām inovācijām kā nobīdītu kloķvārpstu un apzināti "nelīdzsvarotu" spararata un skriemeļa dizainu, kas novērš vibrācijas. 

Jauns divmasu spararats un vibrācijas slāpējošs sajūga disks palīdz neitralizēt dzinēja svārstības divu cilindru darbības laikā, īpaši pie maza dzinēja apgriezienu skaita, un nodrošina plašāku darbības diapazonu. Kad sistēma ir ieslēgta, ieplūdes un izplūdes vārsti ir aizvērti, lai iesprostotu gāzes un radītu atsperes efektu, kas palīdz līdzsvarot spēkus starp visiem trim cilindriem, uzlabojot dzinēja darbību, kā arī uzturēt atslēgtajā cilindrā temperatūru, lai atkārtotas ieslēgšanas gadījumā saglabātu degvielas ekonomiju. 

Lielākiem uzlabojumiem tiks īpaši pielāgoti arī jauni dzinēja stiprinājumi, piedziņas vārpstas un piekares ieliktņi. Uzlabotajam 1,0 litra EcoBoost dzinējam būs jauni izturību palielinoši elementi, lai tas spētu tikt galā ar dažādiem slodzes spēkiem cilindra atslēgšanas gadījumā, tostarp jauna sadales vārpstas ķēde un vārstu kulises, kas veidotas, izmantojot inovatīvu metāla liešanu zem spiediena. 

"Cilindra atslēgšanas rezultātā tiek pielāgota efektīvā dzinēja noslodze, palielinot degvielas ekonomiju, un, lai sniegtu maksimālas priekšrocības klientiem, tā ir jāaktivizē tik bieži, cik vien iespējams,stāsta Ford of Europe Spēkā pārvadu pētniecības un progresīvās tehnoloģijas nodaļas vadītājs Karstens Vēbers. "Mēs intensīvi testējām sistēmu reālos apstākļos, izmantojot virkni atslēgšanas stratēģiju, lai izstrādātu sistēmu, kas maksimāli palielina degvielas ekonomiju, neietekmējot braukšanas komfortu." 

Revolucionārais 1,0 litra EcoBoost

Ford 1,0 litra EcoBoost dzinējs tika laists klajā modelī Ford Focus 2012. gadā. Tajā izmantotas EcoBoost tehnoloģijas, tostarp augstspiediena tiešās iesmidzināšanas sistēma, dubulta vārstu pacēluma laika regulēšana un turbokompresors, nodrošinot optimālu degvielas ekonomiju apvienojumā ar jaudu un veiktspēju, kas raksturīga 1,6 litru dzinējam ar brīvo gaisa iesūci. 

Šogad 1,0 litra EcoBoost ieguva klasē labākā Starptautiskā gada dzinēja balvu jau piekto gadu pēc kārtas. 2014. gadā EcoBoost kļuva par pirmo dzinēju, kas tika pasludināts par vispārējo starptautisko gada dzinēju trešo reizi pēc kārtas, kā arī 2012. gadā tika atzīts par labāko jauno dzinēju. 

Kompaktais dzinējs, kura bloks ir tik mazs, ka to var ievietot lidmašīnas bagāžas plauktā virs sēdekļiem, ir pieejams 100 ZS, 125 ZS un 140 ZS versijā un piedāvā labāku jaudas un darba tilpuma attiecību nekā superauto Bugatti Veyron. 

Ar trīs cilindru dzinēju Eiropā ir pieejami 11 modeļi, tostarp Fiesta, EcoSport, B-MAX, Focus, C-MAX, Grand C‑MAX, Tourneo un Transit Connect, Tourneo un Transit Courier, kā arī Mondeo. Katrs piektais jaunais Ford transportlīdzeklis, kas pārdots Eiropā 2015. gadā, ir aprīkots ar 1,0 litra dzinēju, tostarp gandrīz 40 % Fiesta modeļu. 

  

Resursi internetā: Ford piedāvās degvielu taupošu cilindra atslēgšanas funkciju 1,0 litra EcoBoost dzinējam, kas ir pirmā šāda veida tehnoloģija pasaulē 3 cilindru dzinējam

Izsoles

Visas izsoles